Main Sponsor

Jangan Lupa Disini Juga

Tuesday, June 7, 2011

Yuran Astro naek lg? Tension!

aduh.. kualiti maseh sama.. iklan maken banyak.. cerita ulang2.. tp yuran maken hari maken naek. kena potong line astro la jwpnya pas nie utk protes. Xde tindakan kementerian ker utk kawal astro neh? adui.. Mai kta tgk apa alasan dorg..

Bermula 11 Julai ini, stesen televisyen berbayar Astro bakal membuat beberapa pelarasan pakej yang ditawarkan kepada lebih tiga juta pelanggannya dengan menyaksikan ada penetapan caj baru selain tawaran penjimatan. 

Berikutan pelarasan ini, sesetengah yuran langganan mungkin naik RM1 hingga RM15 sebulan bergantung kepada pakej.Langkah itu perlu dilaksanakan berikutan kenaikan kos kandungan global dan tempatan termasuk hak penyiaran acara sukan.


"Kami komited dalam meningkatkan pilihan pengalaman menonton kepada pelanggan tetapi Astro tidak lagi mampu untuk terus menyerap kenaikan kos kandungan."Untuk itu, kos langganan bergantung kepada pakej pilihan pelanggan, walaupun ada yuran naik tapi ada penjimatan antara RM4 hingga RM14.95 sebulan,'' 


Bagaimanapun, Astro terus komited untuk mengekalkan caj langganan bagi Pakej Famili iaitu RM37.95 merangkumi 38 saluran pelbagai bahasa dan genre.Pelanggan Astro juga boleh menikmati penjimatan lebih baik dengan pelancaran Super Packs yang telah direka khas bagi menawarkan pakej Astro yang terbaik termasuk perkhidmatan definisi tinggi (HD) dan perakam video peribadi (PVR).


"Untuk hanya RM125, para pelanggan boleh memanfaatkan perkhidmatan HD dan rakaman, 3 pilihan pek mini, sukan, movies, Mustika dan Astro Tayangan Hebat sambil membuat penjimatan sehingga RM45.85.

"Aspirasi kami adalah untuk terus memberikan pengalaman menonton yang terbaru dan tiada bandingnya kepada para pelanggan,'' 


Astro yang beroperasi sejak tahun 1996 kini menawarkan 146 saluran pelbagai bahasa dan program antarabangsa serta tempatan.

Mai pekena teh tarik dlu. Klik kat bwh.

9 comments:

kuwong ajor tul lah..harus kena sunat line astro ni kang!! Isk..

@lagenda: sunat? hahaaha.. mmg la. owner dia kan x sunat lg :P

huh! kalau rancangan bagus tak brulang cita yg sma puas jugak hati bayar mahal..ni program pun ntah hapa2...lgi nak demand suh org byr mahal..caiiitttt

@RU: hhuh.. tue la. tingkat kat kualiti.. kurangkan kami bayaq..

naik la naik...hujan tetap tak dpt gak siaran!hampeh btul...

@eady: haha..taw x pa.mmg hampeh..

@mieza: hang beran la sbb ada backup besar.. :P

aiyyyeeee...sumer dah naik dan akan naik lagiiii....

@hakmi: xde mende yg akan turun. huhu..

Post a Comment

thnx sebab mengomen :)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More